Lång och jobbig vecka

Har haft ganska så fullt upp denna vecka. Det har varit långa skoldagar, två studiebesök och även sena kvällar i stallet. I onsdags var vi i stallet med skolan, jag red Cent, det gick ganska så bra! Vi har halvdagar i stallet ibland, vilket betyder att vi måste tillbaka till skolan sedan på eftermiddagen och ha lektioner. Men i onsdags var vi även på studiebesök, vi åkte till Fjärilshuset. Det var roligt, men man var helt slut efteråt. Kom hem väldigt sent, vid fem eller halv sex tror jag. Somnade nästan direkt när jag kom hem. Därefter skulle jag prova rida i en ridgrupp klockan åtta. Och det gick väldigt bra! Kom hem runt halv tio sen. Den dagen var väldigt tung och jobbig, men jag kämpade mig igenom den ändå.
 
Jo, juste.. Det är ju så att gruppen på fredagar som jag red i på ridskolan kommer bli en barngrupp eller något sådant, därför provrider jag i några grupper just nu, så hoppar jag in i den jag trivs i bäst, så ligger läget nu iaf. Ska nog rida i en ridgrupp nu på måndag, så ska jag nog välja mellan att rida på måndagar eller onsdagar. 
 
Red som sagt inte på ridskolan i går (fredags), utan jag red Nikita istället. Det gick väldigt bra! Skrittade och travade och red mycket på åttvolter, volter och serpentinbågar. Red mycket i båda varven. Det var nog en av dom bättre ridpassen på Nikita. 
 
Och idag var jag också i stallet på förmiddagen. Jag och Jackie hjälptes åt med Nikita. Provade att longera henne idag, och jag fick även hoppa upp på henne sedan (efter att Jackie hade ridit ett tag) och hoppa lite. Första gången jag hoppade Niktia, vilket gick väldigt bra! När jag kom hem kollade jag lite på en serie och har även sovit. Imorgon ska jag ta det lugnt, min enda vilodag på hela veckan, så jag ska väl antagligen sova hela dagen ;) 
 
Här har vi då Nemo och Doris som jag träffade på Fjärilshuset i onsdags! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0