Äntligen helg

Hela denna vecka har jag varit på djuravdelningen i skolan, det har varit väldigt roligt! Dock hade vi bara två veckor i djuravdelningen (denna vecka och förra veckan) vilket är lite synd.. Hade gärna stannat kvar därnere några veckor till, med de söta små gnagarna, reptilerna och fåglarna. Denna vecka var det inte stallet med skolan, då tre hästar i stallet hade feber så i torsdags hade vi hästkunskap hela dagen. Vi tittade på film i biosalen (dock somnade jag i slutet av filmen), hade lite balansövningar på en ''låtsas'' häst som galopperade eller vad man ska kalla det. Sjukt roligt var det faktiskt! 
 
Igår på ridlektionen hade vi hoppning och jag red Flyer som förra veckan. Vi red på några studs och räknade galoppsprång på två hinder på medellinjen. Gick ganska bra överlag, men det gick bäst i slutet. 
 
Idag har jag varit på Södertörn Ryttarcenter. Har hjälpt min ridlärare som hästskötare och fotograf. Allt har gått väldigt bra! En femte placering i första klassen (110 cm) och tredje placering i andra klassen (120 cm)! 
 
Ikväll blir det lite lördagsmys och titta på någon film eller serie. Imorgon ska jag iväg till stallet och rida Nikita. Ska rida ut en runda jag inte ridit innan, blir spännande, om jag rider vilse eller inte, hehe, nejmen det ska nog gå bra! 
 

Kommentarer
Postat av: Alex

Haha åhh ofta?! Synd att jag inte såg dig, var också där !

2013-11-17 @ 18:55:13
URL: http://famos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0