Norrtälje

Hello! Har ridit Nikita från onsdag till lördag. Red i ridhuset både onsdag och torsdag. Red lite på samma sätt båda dagarna, såsom åttvolter, jobbat i alla gångarter, mycket i båda varven och galopp längs fyrkantsspåret i lätt sits osv. I fredags och igår red jag ut, skrittade och travade lite. Har gått väldigt bra! 

Red även med skolan i torsdags, hade även stalltjänst då på morgonen. Och i fredags red jag ridlektion. Fick rida stallets största häst, Goliat. Vi jobbade med framdelsvändningar, bakdelsvändningar och skänkelvikningar. Gick bra för att vara första gången jag rider honom på lektion, annars har jag ridit honom under igångsättning och på en teorilektion.

Det har varit mycket häst på sistone. Red två gånger i torsdags och i fredags, känns i hela kroppen att man har jobbat.

Just nu är jag i Norrtälje hos min mormor. Kom hit igårkväll och ska hem igen på onsdag. Eftersom att jag kom igår på kvällen så blev det typ bara middag och sen sova, hehe. Vaknade iaf tidigt idag, jag som planerade att ha sovmorgon men så vaknar man runt sju, så det sprack såklart, typiskt.
Här har vi då Goliat, älgen som jag brukar kalla honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0