Äntligen helg

Har in princip inte varit hemma något alls denna vecka, så jag har inte haft den tiden att uppdatera så bra. Men för att sammanfatta hela veckan lite kort.
Måndag - Var i Norrtälje och firade min födelsedag, kom inte hem förrän sent på kvällen.
Tisdag - Första dagen av praktiken, åkte till Nikita och red ut, skrittade långa slingan och travade några varv runt travbanan.
Onsdag - Andra dagen av praktiken, red ridlektion på ridskolan. Red Comanche, det gick inte så bra i början, men det kändes bättre mot slutet. Han är verkligen svår, men rolig, en utmaning ;)
Torsdag - Tredje dagen av praktiken, åkte till Nikita och red ut.
Fredag - Fjärde dagen av praktiken, fick även rida en häst som sätts igång i skritt och trav, åkte till Nikita och red ut en liten sväng, red sedan lösgörande i ridhuset. Hon var inte lika stel som på torsdagen, hon var ganska pigg men hon kändes fin.
 
Mycket stall och ridning denna vecka, så kul! Men har varit väldigt tungt och jobbigt också, genom att vi fick jobba mycket på praktiken också. Tycker verkligen om praktikplatsen, så stor och fint där! Och verkligen superfina hästar och ponnyer. Dem har både ett häststall och ponnystall där dem har två stallgångar i varje. Så jag blandade ihop alla gångar genom att de ser likadana ut. Dock är det lite lättare att se skillnad nu ;)
 
Nu är det iaf helg, vilket är väldigt skönt! Kommer bara ta det lugnt, satt jag orkar med praktiken nästa vecka också.
 
Hopplektion på Nikita för inte så länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0