Hopplektion

Blev en utmaning idag kan man säga. Comanche var svårare än jag trodde, jag har däremot aldrig sett någon ridit honom innan, så det var bara att försöka få sina egna första inttryck. Fick höra iaf att han kan sparkas när man sadlar, men han försökte inte attackera mig, hade tur! Även att han har svårt i galoppen satt när man fattar galopp springer han in i galoppen. Men det gick också relativt bra! Han var väldigt liten, för det är ju ändå en ponny. Kul att sitta på en sådan liten igen, det är där man en gång i tiden hörde hemma. Nu har jag ju gått över till storhästar. Iaf, hoppning stod på schemat idag. Han var väldigt pigg, vilket jag inte var beredd på. Trodde han skulle vara mer av den långsamma typen. Han var väldigt rolig att hoppa, det var bara att försöka hänga med och hålla i manen så hoppade han galant. Däremot på studsen på diagonalen hoppade jag snett alla gånger kändes det som. En gång var jag nog så nära kanten av ett hinder satt jag nästan hoppade utanför istället. Kändes ju lite failat, men ja, överlag gick det ganska bra! Det var roligt att sitta på en ponny och även att hoppa! Det är ju det som är roligast!
 
Jag och Nikita i lördags efter tävlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0