Måndagsnöje

Vilken hemsk morgon.. Jag undrade imorse varför jag ens klev upp ur sängen, är det ens värt det en dag som denna? Har man ens krafter att kliva upp när man vet vad som kommer hända.. Att veta att det är ett nationellt prov i svenska, där vi ska hålla tal.. Och att man nästan har panik över att talet kommer att bli för kort. Det blev inte heller bättre att jag missade två tåg som jag skulle kunna tagit, dock hade jag tur att jag precis hann till lektionen. Dessutom var ju inte vädret det roligaste, man blir ju inte gladare av att det regnar.
 
Jag höll talet, och det kändes väldigt bra. Vilket gjorde att jag släppte den där nervositeten. Dagen har varit väldigt bra annars, även om min morgon inte var den bästa.
 
Åkte till Nikita efter skolan. Jag red ut, och valde att rida en väg jag ridit en gång innan för lite omväxling. Kan ju vara roligt att utforska efter nya ridvägar ibland. Det kan vara så härligt efter en tung dag att sitta upp på hästryggen och rensa sina tankar. Lite måndagsnöje med Nikita var det värt efter en inte så bra morgon. Nikita gör en på bra humör, det är tur att hon är så söt!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0