Tidig stallmorgon

God morgon! Idag var det bara att gå upp med tuppen oavsett hur jobbigt det än är att kliva upp klockan fem på morgonen. Men det brukar gå bra när man väl tagit sig upp ur sängen. Idag är det en tidig stallmorgon eftersom att jag börjar med stalltjänst, så klockan sju börjar jag att jobba i stallet. Själva tanken att köra hårt redan så tidigt på morgonen får mig att bara vilja ligga kvar i sängen hela dagen, men det är ju stallet det handlar om. Klart man kämpar för där är det ju alltid kul! Idag på ridningen ska vi nog rida utan stigbyglar igen. Förra gången red jag den stora vita Pottan (Askepot), det gick väl ganska okej. Men jag skulle nog vilja testa på en annan häst. Fick flera blåsor mellan fingrarna efter att ha ridit stora vita damen, gör ju så ont efteråt. Men det får man ju räkna med ibland. Heldag imorgon också, så det är skönt att inte behöva packa hela jorden (som jag annars får lov att göra när det är halvdagar & vi ska tillbaka till skolan). Jag föredrar mer heldagar, det är mycket roligare! Ska bli spännande vem man får sitta på idag! Blir man överraskad, glad, eller kanske till och med förvånad, ja, det får vi se!
 
Söta Odin, en fin liten häst jag ridit de senaste gångerna

Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: De är skönt att veta att jag alltid kan komma & prata med dig om jag mår dåligt & du ska veta att jag finns för dig, du kan prata med mig! Jag tycker de är så kul att jag bytt grupp, och jag känner mig tryggare & gladare i er grupp! Jag vill verkligen lära känna dig mer, du är en väldigt bra vän! Kram

2014-04-14 @ 17:52:18
URL: http://eriicaasslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0