Favoriten

En stor lycka när jag kom till stallet och såg vem jag skulle få sitta på idag. Chivas, favoriten sen några år tillbaka då jag tävlade honom mycket, både i dressyr och hoppning. Det var ett tag sedan jag red honom, då han har varit halt en ganska lång tid. Men senast jag red honom var faktiskt sista ridlektionen förra terminen innan sommaren. Då gick det inte så bra, men idag var han väldigt trevlig! Han hade ridits lektionen innan så uppvärmd var han ju. Det kändes då vi red fram. Det är så mycket på samma gång jag behöver tänka på när jag rider Chivas. Jag faller lätt ner mer händerna mot framvalvet och breddar händerna utan att jag tänker på det. Vilket ridläraren påpekade och när jag väl tänkte på att höja händerna och flytta ihop dom lite mer så gick det mycket bättre.
 
Han är ganska svår, då jag märkte att han drar ihop huvudet och spänner sig, så jag behövde både mjukna och ta många halvhalter samtidigt som jag på med skänkeln och flyttar fram händerna så att han lättare kan sträcka ut halsen och inte spänna sig. Något i den stilen som jag uppfattade det. Mest fokus idag var övergångar. Från skritt till trav, från trav till skritt och samma från trav till galopp, från galopp till trav på volt. Som jag minns honom så brukar han vara rejält pigg men han var snarare väldigt lugn, kan kanske bero på att han gick en lektion innan också. Därför tror jag att jag kom åt honom lite bättre. Det gick väldigt bra! Fina röda faran.
 
Kameran hängde tyvärr inte med idag, därför får jag bjuda på några gamla bilder.
 
Bilder från instagram / Har inte så bra bilder när jag rider Chivas. Om inte när jag red honom på en maskeradtävling och klädde ut mig till Mario och Chivas hade en Luigi-hatt på sig.. ;) Något som skulle vara roligt att se kanske? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0