Nöjd och glad

Sista lediga dagen. Vilket innebär att allvaret börjar imorgon eller det roliga skulle jag nog säga. I det faktum att jag inte tycker att det är så hemskt att åka till skolan. Lite senare idag spenderar jag några timmar i stan. Tanken är att sista sommarlovsdagen ska sluta bra, så vad är inte bättre än att se på bio med några vänner.
 
För att inte glömma nämna, så har denna sommar varit den bästa någonsin! Det första jag gjorde var att sommarjobba i fyra veckor. I ett islandshäst stall där jag fick uppleva massor av skoj. Vara med på uteritter, hjälpa ridlägerbarnen, hjälpa till med ridlägeraktiviteter, rida till några hästar osv.. Jag rider vanligtvis inte islandshästar, så det var riktigt roligt att testa på tölt. Dessutom trivdes jag så bra där och jag kommer förmodligen jobba lite extra där på helger. Med ett toppen omdöme med min handledares ord är jag så glad över att jag gjorde mitt bästa hela vägen.
 
Efter fyra veckors jobb åkte jag till Fiversätraö - min kusins landställe i en vecka. Där vi badade i stort sett varje dag, åkte båt, solade osv.. Veckan efter åkte jag till Norrtälje i två veckor där jag spenderade tiden med min mormor. Första veckan åkte vi båt till och stannade på tre olika öar där vi grillade, badade och solade nästan varje dag. Andra veckan kom min kusin, och då shoppade vi, åkte på dagskryssning.
 
Väl hemma har jag shoppat ny ridutrustning och lite annat som jag var i stort behov av. Vissa dagar bara legat i sängen och tittat på serier - sådana dagar behövs också ibland. En riktigt bra sommar har jag iaf haft. Snart är det nog dags att välkomna hösten också, tiden går riktigt fort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0