Självförtroendet

På tal om självförtroende, så har det varierat så mycket dem senaste åren. För några år sedan var jag den blyga, trodde inte att någon gillade mig, sa knappt hej till folk och så vidare. När jag började rida fick jag många bra vänner, det var alltid bra i stallet, men i skolan sjönk det direkt. Men det har verkligen ändrats nu. Så fort jag började i gymnasiet blev allt mycket bättre, inte bara självförtroendet. Har världens bästa vänner där. Det steget att ha börjat i gymnasiet har varit ett stort steg för mig. Jag var så nervös att jag inte skulle få några vänner (hade inte så många vänner i förra skolan..) Och speciellt första skoldagen var jag verkligen nervös, men det gick så bra! Jag tyckte att det verkade som att jag hade hamnat i en bra klass, alla var snälla. Redan första dagen kändes det som att det var rätt skola jag hade valt.
 
Tro inte nu att jag hade värsta problemen, men vissa saker var rätt jobbiga. Nu är allt mycket lättare! Det känns som att jag har blivit en helt annan person, en gladare person. I nian kunde jag knappt hålla ett simpelt tal för några i klassen, jag kunde knappt ställa mig där uppe, jag kunde inte ens säga ett ord utan att tveka. För någon vecka sen hade jag ett argumenterande tal och ingen tvekan, jag stod där, sa mitt tal och sedan var det klart. Det är ett exempel på att mitt självförtroende har blivit mycket bättre. Genom ett bra självförtroende kan man komma dit man vill, bara man tror på sig själv, tvekar man, är det ganska säkert att saker och ting inte fungerar som man vill. Ett bra självförtroende behövs för att komma någon vart även i framtiden. Jag har blivit en glad och säker person, fortfarande kämpar jag till att självförtroendet ska bli bättre än det är nu, jag är påväg dit jag vill! 
 

Kommentarer
Postat av: Wasabi Wasabisson

Du är en väldigt fin vän, maskletsson, och du är bäst i alla test! Jag är glad att vi började i samma klass, livet skulle inte vara så äggigt bra annars!

2014-02-22 @ 23:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0