Catch High

Red Catch High ''Calle'' idag, premiär-ritt! Första intrycket var nog svår. Väldigt svårt att ta förhållningar och få tillbaka honom men ändå vara mjuk när han var så pass pigg som han var. Halva ridlektionen intalade jag mig att fokusera på att kunna ta förhållningar, mjukna, men ibland blev det nästan som en dragkamp.. Vilket inte kändes så bra, så jag kämpade på ända tills slutet då det började släppa och både han och jag blev mer avslappnade. De sista minuterna fick jag en rätt bra känsla. Första gången jag red honom, så jag är nog nöjd ändå, även om det kändes helt omöjligt ibörjan, så gick det mycket bättre i slutet! 
 
Har tyvärr ingen bild på Calle, så det fick bli en bild på Nobile istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0