Det där med rubriker

Det är så oerhört svårt att komma på bra och passande rubriker till ett blogginlägg. Jag har nog under hela min bloggkarriär haft svårt med det. Man skulle ju kunna skriva vad som helst, men det ska ju vara lockande för läsarna för att få dem att vilja läsa mer. Eftersom att jag har tillräckligt svårt för det där med rubriker, så är inte jag den bästa på att ge exempel på vad som är bra rubriker och inte. Jag vill oftast ha rubriken ganska simpel och kort. Men det beror ändå på hur man uttrycker sig, man kan ändå få den bra! Det är ju lättare att skriva inlägget, det beror ju på att man oftast vet vad man ska skriva, men rubriken ska ju ändå ha något med inlägget att göra. Det skulle kunna handla om t.ex en ridlektion, jag skulle kunna skriva ''Dagens ridlektion'', men man skulle ju också kunna skriva ''Vilken flygtur'' om det var så att man hoppade högt, eller ramlade av eller något liknande. Ja, detta bevisade just att jag inte är så bra på det här. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0