Igenridning, Makur

Rätt lyckad dag ändå, bortsett från oflytet imorse. Har varit lite snurrig och trött, men jag tog mig igenom dagen levande! Hade inte så jobbiga lektioner heller, så jag hade väl lite tur.
 
Drog mig vidare till stallet senare på kvällen, red igen i en ridgrupp. Red Makur, knashästen. Det gick otroligt bra, bättre än jag hade förväntat mig, han var väldigt fin och trevlig! Vi red öppna och skänkelvikningar. Vi skulle rida skänkelvikning på kvartslinjen, därefter fatta galopp vid några koner och galoppera en liten sträcka och sedan sakta av innan väggen vid några koner. Risken är ju att man får fel galopp, vilket jag fick några gånger. Det var en väldigt rolig övning vi gjorde iaf, hästen blev ju så avslappnad mot slutet! En trevlig känsla är ju alltid positivt.
 
 Har tyvärr ingen bild på Makur, men kan bjuda på denna bild på detta söta föl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0