Inga höga förväntningar

Ibland ska man nog inte ha så höga förväntningar. Ibland går det bara inte, så mycket som man kämpar och gör sitt bästa, det är ju ingen ide om det ändå inte visar bra resultat. Kan lika gärna ge upp. Känns så i nuläget, allt går dåligt, har så höga krav på mig själv, så får jag sämre betyg på ett prov eller inlämningsuppgift som jag trodde jag skulle få bättre på så går hela världen under.. I det läget blir man nästan deprimerad, men jag tänker inte ge upp. Vad som än krävs så tänker jag inte ligga lägst på en skala från ett till tio, så jag ska banne mig visa att jag kan bättre! 

Denna dag började bra. Jag var pigg och glad. Igår längtade jag efter denna dag då vi skulle få reda på prov och inlämningar som vi hade gjort innan lovet, men det var inget att längta efter. Tänkte att vad bra det gick, blir säkert glad jag ser resultatet, blir istället motsatsen. Detta har med det jag skrev över, kände för att skriva av mig lite. Det var det negativa. Det positiva var nog att vi fick sluta tidigare, kom hem i lagom tid, inte allt försent vilket var skönt! Har tagit det lugnt från att jag kom hem och tills nu. Måste plugga lite snart, tvingar mig till att göra det, så förbannad som jag blev på mig själv idag haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0