Morrisknorris

Morris idag på ridlektionen, samma häst som förra veckan. Min sits var katastof, det är antagligen sadeln som placerar mig fel. Stolsits och ser ut som en banan i överkroppen, det ser ju väldigt proffsigt ut.. Det var bara att bita ihop och rida det bästa man kunde utav sadelsituationen. Sitsen påverkade även mina hjälper, genom att jag satt fel. Mot slutet försökte jag verkligen sitta rätt, lite mer fram i sadeln och bak med skänkeln. Det gick lite lättare då och kunde inverka bättre. Övningen idag var öppna. Fick till helt okej öppna några gånger, kändes bra att iaf det funkade någolunda bra. Hästen är väldigt svår, lilla Morrisknorris. Och nej, jag ska nog inte kalla honom Morrisknorris, det lät lite sådär småfult. Men jag är nog rätt nöjd ändå! Det gick hyffsat bra idag! 
För att inte ha något med inlägget att göra så är denna bild så värd att lägga upp! Så rolig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0