Tillbaka till igår

På kvällen igår åkte jag till Nikita, pysslade lite med henne. Finfina hästen är skadad.. Så det blir att jag åker och sköter henne lite extra då hon kommer stå i boxen i två veckor.. Hoppas på att Nikita blir bra snart! 
Därefter åkte jag till nästa stall och red ridlektion. Red Morris, och det gick rätt bra! Bättre än förra gången, dock blev min sits inte alls bra, kan vara hans sadel för den är formad lite konstigt. Vi red en övning som bestog av att vi skulle rida t.ex volter, snett igenom, rätt upp, halvt igenom alla samtidigt. I slutet red vi två och två, och då skulle vi också rida olika ridvägar. Gissa om vi höll på att krocka nästan hela tiden, haha, galet rolig övning! 
Så igår var jag i stallet från klockan sju på morgonen till halv tio på kvällen förutom att jag var hemma ca två timmar däremellan dock, annars spenderade jag nästan hela dagen i tre olika stall ;)
 
Första gången jag red Nikita, det var ungefär för ett halvår sedan. Tiden går verkligen fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0