Jobb dag arton å nitton

Igår gjorde jag för det mesta liknande arbetsuppgifter som i onsdags. Bland annat fixa staketen, skulle ha fortsatt att klippa gräs men maskinen krånglade, mockade, lunchade och fyllde vatten i hagarna osv.. Dagen gick väldigt fort och det var varmt. Brände axlarna också, men det var inte så farligt.
 
Idag var det sista dagen på jobbet, jobb dag nitton. Slutade någon timma tidigare än jag brukar. Red två hästar och fortsatte med det vanliga stalljobbet. Dagen gick fort genom att jag jobbade i ca fyra timmar, mindre än jag brukar. Kändes både skönt och tråkigt att sluta jobba. Härligt med semester! Men det var tungt att åka därifrån. Jag har trivts så bra på min arbetsplats och att veta att jag inte kommer tillbaka nästa vecka känns himla tråkigt.. Blev tårögd när jag gick till bussen när jag tänkte att det här är sista arbetsdagen, jag kommer förmodligen inte tillbaka igen. Men jag blev erbjuden att komma och hälsa på och det SKA jag verkligen göra!
 
Jag minns att folk tipsade mig att sommarjobba i år. Men jag tänkte ''Nej, jag gör det nästa år istället''. Och sen sökte jag ändå sista ansökningsdagen i tron om att jag inte skulle få något jobb men jag tänkte att jag kunde chansa ändå. Senare får jag hem ett brev ''Grattis till dig som har fått sommarjobb'' och jag kunde inte beskriva hur glad jag blev. Någon vecka senare fick jag brev om vart jag skulle jobba osv.. Jag blev otroligt glad att jag skulle få jobba i stall, där jag känner mig trygg. Det är ju sådant som jag tycker är roligt. Sedan närmade det sig första jobbdagen, och jag var knappt nervös, något som är otroligt ovanligt. Dagarna flöt på riktigt bra och veckorna gick riktigt fort. Jag har under den här tiden fått träffa underbara handledare, superfina hästar, gulliga ungar som varit på ridläger där, fått rida i supermysig natur. Jag har fått uppleva saker jag inte trodde. Att ha sökt sommarjobb i år måste vara det bästa jag har gjort! Jag ångrar det inte ett dugg, det har varit en sådan rolig sysselsättning under den första månaden av sommarlovet. Känns riktigt härligt att fått höra av mina handledare att jag har varit duktig, och att de sa att det har varit roligt att ha mig där, det är ord jag aldrig kommer glömma. Det gör mig så glad! Nu ska jag njuta av mina semester men jag kommer sakna min arbetsplats så mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0