Jobb dag elva och tolv

Jobb dag elva
I tisdags red jag tre hästar. Först en som skulle skrittas och lösgöras. Därefter red jag ut på en häst som var väldigt pigg och stark. Trodde nästan att mina händer och armar skulle gå av då hästen även hängde med huvudet. Gick lite bättre i slutet då jag gjorde lite skänkelvikningar på hemvägen vilket gjorde henne att tänka på annat än att bara springa. Det läskiga var att så fort jag mjuknade och släppte lite i tygeln började hon tölta direkt. Skulle jag låtit henne fortsätta skulle hon nog dragit. Som tur gick det bra! Red sedan en till häst på eftermiddagen men på ridbanan. Mycket fokus på gångarterna och övergångar från skritt till tölt, från tölt till trav. Det gick däremot bättre! 

Jobb dag tolv
Igår började jag klockan två och slutade kring klockan sex. Skönt att kunna ta det lite lugnt på förmiddagen. Red med på en långritt där vi fikade vid stranden och några badade. Vi fick dock rida hem i spöregn. Not fun. Tur att det var fint fram till att vi var halvvägs hemåt. Därefter fick jag ta hand om lite stalljobb då jag inte hade något att göra. 

Bilder kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0