Jobb dag sjutton

Idag har det varit en utmanande dag på jobbet. Fick hålla en privatlektion alldeles själv för tre stycken. Dock var det inte meningen att jag skulle hålla i den från första början. Eftersom att det blev lite krångel då det var uteritt samma tid som privatlektionen fick jag ställa upp. Det gick väldigt bra! Det är roligt men svårt att vara som en ridlärare, tror inte riktigt att det är mitt framtida jobb.. Men något jag tycker är roligt att hjälpa andra särskilt inom hästsporten. Som de första veckorna var det yngre barn som var med på ridläger, fick ju hjälpa till och stötta dem. Sånt är roligt! Fick även laga staket vilket jag inte trodde att jag skulle klara, men det var lättare än jag trodde. Lite utmaning behövs ju också för att utvecklas. Därefter gjorde jag lite stalljobb som mockning, fylla vatten i hagarna, luncha, ta in och ut hästar osv.. En bra och varm dag!
 
Bild från första dagen på jobbet då barnen på eftermiddagen badade vid bryggan. Har snart gått fyra veckor och jag minns det som om det vore igår när jag så nöjd hade klarat av första jobbdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0