Prioritera rätt

Så snart efter avslutad jobbperiod kommer jag att få min lön och det är en hel del som jag kommer att ha i mina händer. Försöker nu tänka att jag ska prioritera saker rätt, bara köpa saker som jag är i stort behov av. Ny väska, nya skor, ridstövlar, ridbyxor, ridstrumpor, ridhanskar, ridhjälm, övriga kläder skulle vara bra om jag satsade en peng på. Vad det gäller ridgrejer så är mina ridbyxor sönder eller försmå. Detsamma med ridhanskar och ridstrumpor. Ridhjälmen börjar bli förliten och ridskorna och chapsen är så slitna att det snart går sönder. Har använt mina ridskor så länge jag kan minnas, kanske fyra eller fem år. Förvånad att dem fortfarande är hela. Kommer däremot inte göra mig av med ridskorna, kommer att använda dem vid stalljobb osv men förmodligen köpa ett par ridstövlar vid ridning. Börjar bli dags med lite nytt! Kollar just nu efter ridgrejer kvalitémässigt och efter pris. Struntar i vilket märke, bara det är prisvärt och håller länge.
 
Det är dock inte så enkelt att prioritera rätt saker.. Kommer nog sätta mig ner när jag får min lön och kolla igenom vad som behövs just nu.. Skulle helst vilja spara allting, men det är ju mycket ovanstående som jag behöver, som är akut inför hösten.
 

''If you can dream it, you can do it'' - Underbara ord, tror att det är mitt motto. Försöker bara tänka så just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0