Underbara väder

Jobb dag femton
Igår var jag riktigt trött, berodde nog på värmen till största del och att jag gick upp tidigt. Ska ju inte klaga på solen, är ju bara glad att det äntligen är varmt och skönt! Riktigt sommarväder. Igår på förmiddagen red med på en lång uteritt. Red en häst jag inte ridit innan, väldigt trevlig men pigg. Tölten var dock lite skumpig, vilket berodde på att jag hade förkorta tyglar så att han spände nacken. Men när jag längde tyglarna och lät honom sträcka ut sig lite så kändes han mjukare. Blir ju automatisk att man vill hålla lite hårdare i tygeln när hästen är pigg, men fick tänka lite tvärt om. På eftermiddagen mockade jag ur en transport, fyllde vatten och lunchade till hästarna i hagen.
 

Jobb dag sexton
Idag började det med att jag fick klippa gräs vid ett ställe kring ridbanan. Det var inte en gräsklippare utan en annan maskin, den var krånglig men det gick väldigt bra! Dock tog det slut med bränsle när jag hade ungefär hälften kvar att klippa.. Kanske gör resten imorgon. Därefter red jag tre hästar. Fokus var att rida lösgörande på alla tre, att jag skulle kunna ställa och böja. De två första hästarna var väldigt stela, då red jag mycket volter för att rida igenom en sida i taget och bytte sedan varv ofta och red mycket på rakt spår för att kunna rakställa. Den första hästen var väldigt stel i vänster sida, och den andra hästen var väldigt känslig i munnen. Gick mycket bättre i slutet på båda. Den sista hästen jag red var nog den trevligaste, väldigt mjuk och fin! Red lite på volter och på rakt spår. Blev nöjd väldigt fort så jag avslutade efter kanske tjugo minuter. Tanken var sedan att jag skulle vara med och rida på uteritt, men det fanns ingen häst över så jag slutade samma tid som jag brukar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0