Jobb dag fem

Idag kom det nya barn på ridläger. Jag fick ta hand om nybörjarbarnen och hjälpa dem att göra i ordning hästarna och även sadla och tränsa. På eftermiddagen fick jag vara som en ridlärare för nybörjarbarnen. De fick rida olika ridvägar och dom var verkligen duktiga! Första gången jag höll i en lektion själv och det var riktigt roligt! Dagen har gått väldigt fort. Ska lägga mig tidigt, imorgon blir det att gå upp tidigt igen. Tänkte nog ha min Ipod på alarm också, då jag inte märkte väckarklockan imorse.. Imorgon ska jag jobba någon timma extra då jag ska vara med på en uteritt på eftermiddagen. Har verkligen inget emot att sluta sent. Så roligt att vara där! Dagarna har även gott väldigt fort så det är knappt satt jag känner av att det är jobbigt. Arbetsuppgifterna är inte så krävande utan mer roliga :)
 
Gammal bild i repris från gymnasieridning. Jag älskar denna bild! Foto: Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0