Gårdagen

Igår var jag i stallet från fyra till nio på kvällen ungefär. Först var jag hos Nikita. Jag longerade på utebanan, och det gick bra! Hon blev väldigt pigg i galoppen, en tanke slog mig att jag skulle tappa linan, det får ju verkligen inte hända, och som tur hade jag väl koll på den. Jag är inte speciellt bra på att longera, men jag är glad att hon inte kom till skada eller något sådant. Det var roligt att longera, tror att det är ganska nyttigt för mig, man lär sig ibland av att själv testa sig fram och se vad man gör för fel så man själv kan rätta det. Hoppade sedan upp och skrittade ett liten stund på utebanan. Jag är glad över att jag klarade det bra, var väldigt nervös, nu kan jag vara lugn. Det borde nog gå ännu bättre nästa gång. 
 
Åkte sedan till ridskolan och red lektion. Jag red Makur. Han var väldigt grinig och larvade sig ganska mycket. Fick kämpa rätt mycket för att han skulle förstå att han inte kan göra som han vill, att det är jag som har kontrollen. Det var väl lite hej och hå, men det gick helt okej mot slutet. Vi red mycket på stora mittvolten och skänkelvikningar. Skänkelvikningarna var nog inte dom prydligaste, men några kändes rätt bra. Fick kämpa arslet av mig där ett tag.. Helt slut efter ridlektionen, skönt var det att komma hem och fräscha upp sig. 
 
Fina Nikita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0