Gymnasieridning på Tyresö / Odin

Igår skulle jag ha pluggat när jag kom hem från skolan, dock fungerade inte vårat internet, så den planen gick ju i bitar. Somnade istället runt sju, det var ju rätt skönt!
 
Jag var det heldag i stallet, äntligen! Efter att ha haft jobbiga halvdagar då vi ska tillbaka till skolan osv, så var vi i stallet till ca två, slutade även tidigare än vad vi brukar. Red Odin idag, en häst jag inte ridit innan. Skulle knoppa men det gick ju inte, han har stubbman (eller kallas det så?).. Jag lindade iaf benen, tycker han passade väldigt bra i det! Kände mig iaf rätt taggad eftersom att jag har tyckt att han verkar rolig att rida. Red på hackamore. Han var väldigt pigg. Vissa stunder gick det knappt att bromsa alls, lite springig häst skulle jag nog vilja säga. Han var iaf väldigt fin och ökningen i traven kändes otrolig! Häftig känsla för han längde verkligen ut stegen. Vi jobbade med framdelsvändningar och skänkelvikningar, det gick bra mestadels när han inte var så hetsig. Nöjd med lektionen, det var en rolig häst man fick sitta på idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0