Tappat motivationen

Jag skulle vilja slå mig själv i huvudet med ett basebollsträ.. Jag har tappat movtivationen helt, att plugga är det värsta som finns.. Har varit ledig hela dagen men ändå har jag inte pluggat något. Jag känner mig värdelös. Det är inte jag, jag är inte sån. Jag brukar annars göra klart allting i god tid. Istället sitter jag och tänker att jag gör det sen, sista dagen oftast eller så gör jag det inte alls, skjuter upp det.. Nej, det är inte bra. Jag har börjat vänja mig vid att det är okej att ''göra det sen''.. Ändring på det nu! Har man en gång tappat motivationen är det inte så lätt att få tillbaka den. Nu ska jag nog stränga ner datorn, plocka fram matteboken och iaf försöka göra några tal, det är en bra början än att inte röra boken alls. Haha, fy vad världelös jag är! Jag har blivit så lat.
 
Nä, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv, det gör inte saken bättre. Har lite småpanik över att vi har matteprov på måndag.. Jag får ännu mer panik när jag verkligen inser att jag inte har pluggat tillräckligt. Nåja, ska plugga lite nu, därefter tänker jag nog belöna mig själv (om jag nu lyckas plocka fram böckerna ens) att titta på någon av mina favoritserier. 
 
Bilden passar inte till inlägget, men vi kan säga att jag är humlan fastklistrad på en blomma som vägrar flyga ner till marken där allvaret börjar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0