En härlig torsdag

Dagen började med att kliva upp klockan halv sex på morgonen. Skulle egentligen gått upp klockan fem men jag somnade om, tur att jag hann iaf. Idag har vi haft praktiskt prov i ridning, praktiskt prov i stalltjänst och ett teoretisktprov. Vi började med stalltjänsten. Fick ansvar för att mocka några boxar och spiltor, samt att sopa, fodra och torva den delen av stallet som vi hade. Det gick rätt smidigt. Någonstans i mitten på förmiddagen hade vi ridprovet. Red Odin och det gick väldigt bra! För att reflektera lite över ridpasset, så började vi med att värma upp. Red mest skänkelvikningar och tempoväxlingar för att redan från början få honom i ett bra tempo och att få han att lyssna på mina hjälper. Vi red sedan en övning som gick ut på att trava på en 20 meters volt nere på C volten därefter skulle vi rida snett igenom med skrittövergång vid medellinjen. Därefter galoppera uppe på A volten och sedan snett igenom igen med skrittövergång och tillbaka till trav-volten. Odin blev rätt taggad och pigg särskilt innan och efter galoppen, men det gick bättre mot slutet, när jag vågade mjukna lite i handen. Blir ju automatiskt att man vill hålla i tyglarna om hästen försöker dra iväg, men det gäller ju att vara snabb med förhållningarna, och det gick igenom bättre i slutet som sagt.
 
På eftermiddagen hade vi det teoretiska provet. Satt utomhus och gjorde provet i två timmar, dessutom var ju solen framme och stekte. Riktigt skönt väder, men tror dock att jag blev lite för röd på armarna. Allting har flytit på bra och att ha gjort sitt bästa i både ridning, stalltjänst och teoretiska provet känns ändå riktigt bra! Hoppas nu på bra resultat.
 
Söta Odin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0