Hopplektion

Idag var det hoppning på schemat. Red Comanche. Det har gått väldigt bra! Han är ganska svår att fatta galopp på genom att han springer in i galoppen. Första rundan av banan gick inte så jättebra, där det skulle vara galopp blev det trav på vissa ställen. Sista rundan gick väldigt bra! Vägarna blev nog ganska bra, förutom att jag svängde åt fel håll efter sista hindret trots att ridläraren sa att jag skulle rida till vänster. Så rider jag till höger istället, haha hur lyckas jag egentligen. Jag är iaf väldigt nöjd med ridpasset. Kom åt bra med skänkeln redan från början så fick en bra känsla redan där.

Sitter just nu och väntar på bussen. Väl hemma ska jag nog bara ta det lugnt. Kanske blir att dra igång en film om jag inte somnar direkt när jag kommer hem.

Gammal bild från ett ridpass på Enskede. Fina Ascot! Foto: Anna / http://tworiders.webblogg.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0