Ibland kan man ju lyckas

Om man ser ur skolans värld så har jag misslyckats, haft många motgångar, gett upp osv.. Jag har tvivlat på mig själv så mycket bara för att jag har så höga krav på mig själv. Klart att man vill stå högst upp i ribban, men det går inte alltid. Det gick så bra i högstadiet ett tag, jag tyckte att det var roligt att plugga för att det gick så bra. Men nu är det lite så att jag har fallit ur den bubblan och hamnat på botten. Resultaten är inte lika bra, kan också bero på att det är svårare nu också..
Men jag har inte bara misslyckats och har motgångar, ibland har jag lyckats och haft framgångar också! Idag insåg jag att jag faktiskt har den där förmågan som jag har lyckats gömma. Skrev en rapport i svenska för ett tag sedan innan lovet och resultatet har nu kommit upp och jag fick högsta betyg på den. Jag har aldrig någonsin fått högsta betyg på någon uppgift i svenska förut och jag blev förvånad. Där satt den, äntligen! Har kämpat, gjort mitt bästa och verkligen försökt att få så bra betyg hela denna termin i gymnasiet men det har inte visat sig förrän nu. På denna uppgift tänkte jag inte på betygen alls, jag bara skrev och så blev det som det blev. Ibland kan man ju lyckas, och det är något som jag nu vet kommer att få mig att vilja kämpa vidare och veta att jag faktiskt kan. Det är tur att vi inte får betygen utan att vi faktiskt förtjänar dom! Det är något stort för mig, att det är jag själv som faktiskt har förtjänat detta betyg. Denna framgång kommer nog göra satt jag fortsätter kämpa in i det sista..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0