Gymnasieridning på Enskede

Idag fick jag sitta på en häst jag inte ridit innan som heter Manitou. Fastnade direkt för denna häst, superfin och liknar favorithästen Mercitta på Tyresö. Han var mycket svårare än jag trodde. Han hade väldigt bra framåtbjudning, men var ganska stel i framridningen och var lite svår att ställa i sidorna. Vi jobbade med böjda spår, skänkelvikningar och galoppfattningar. I mitten av ridpasset ungefär då vi började med övningarna så blev han mycket mjukare och finare. Mycket trevlig häst! Även en utmaning då jag märkte att jag verkligen behövde vara noga med förhållningar och halvhalter. Efter skänkelvikningen skulle vi fatta galopp direkt när vi kom ut till spåret och det var särskilt ett tillfälle som det blev klockrent! Kändes så bra! Så nöjd med ridpasset!
 
Min klasskompis Sofia fick verkligen superfina bilder idag! Finns många bilder som jag tycker om, så det får bli en bildbomb ;)
Fina häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0