Dagens ridlektion - Blackie

Idag fick jag sitta på en ponny, om det är en maxad D-ponny eller liten häst är jag inte riktigt säker på. Blackie heter hästen iaf, ganska ung och liknar en av mina favorithästar, därför fastnade jag för honom direkt. Red honom förra veckan också men det gick betydligt bättre idag! Övningarna var främst bakdelsvändningar. Eftersom att Blackie är ung och inte kan så mycket så var det väldigt svårt. Mot slutet började han förstå och det gick väldigt bra! 
En rolig liten filur de där! Rätt charmig också! Väldigt nöjd med ridpasset! 

Imorgon är det stalldag med skolan. Det är pulstest igen. Hoppas på att min puls är bättre nu när jag har tränat några veckor från när vi gjorde pulstestet första gången. Måste dock upp med tuppen, så jag ska sova så snart som möjligt. Helt slut efter ridpasset så jag behöver lite sömn ;)

Inget slår denna fikastund med två klasskompisar! Godaste kladdkakan någonsin! (hittade ingen passande bild till inlägget...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0