Dagens ridlektion - Mercitta

Lyckan som uppstod när jag såg att jag stod uppskriven på Mercitta. Det gjorde hela morgonen! En bättre ridlektion än denna var länge sedan. Det är inte ofta som jag är nöjd över ett helt ridpass. Kan nog säga att jag äntligen har hittat en favorithäst där vi rider med skolan. Har ridit henne en eller två gånger innan, och redan då tyckte jag om henne, men det var kanske för ett halvår sedan. Troligen kommer jag att tävla Mercitta i oktober. Det känns riktigt bra om det inte blir några ändringar.
 
Åter till ridpasset. Vi red utan stigbyglar och det var mycket fokus på sitsen. Fick känslan av att min sits blev bra när jag tänkte på att inte ramla ner med högerhanden och knipa ihop med knäna. I det stora hela fick jag en väldigt bra känsla, hon var underbar! Kul att höra att hon är typen av min häst och att jag även kände att vi klickade! Tycker om den här söta hästen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0