Gymnasieridning - Odin

Dagen började med stalltjänst klockan sju. Hade ansvar för att fodra kraft och mockade en hel del. På ridlektionen red jag Odin. Vi red utan stigbyglar. Tycker att det kändes väldigt bra med sitsen. Men däremot är Odin svår genom att han är på pass känslig och även pigg. I galoppen blev han riktigt taggad, trodde att jag skulle flyga av. Överlag kändes han riktigt fin! Måste träna på att reglera halvhalterna bättre, för han blir gärna väldigt springig. Något jag verkligen måste ha fokus på när jag rider honom. En liten utmaning till häst skulle jag nog vilja säga, men sånt är roligt! 
 
Nu är jag påväg hem. Väl hemma ska jag göra klart några skoluppgifter. Lite senare på kvällen är det ridlektion! Väldigt taggad! 
Fina Odin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0