Islandshästridning och jobb

I torsdags red jag ridlektion där jag jobbar ibland på helger. Det är ett helt annat tänk när man rider islandshästar tillskillnad från stora hästar som jag är van vid. Hästen jag red har lätt att gå i pass, så jag hade svårt för att övergå till trav och tölt. Traven gick däremot lite lättare än tölten som jag fick kämpa i flera minuter med. Det var nästan omöjligt, riktigt svårt. Några steg av tölten fick jag iaf. Löngun som jag red var riktigt svår. Tillskillnad från andra islandshästar där har jag fått tölt ganska lätt, men antar att det beror på häst till häst. Pappa fotograferade, så jag kommer slänga in några bilder och videor när jag redigerat klart dem. 
 
I fredags var jag i stan med några klasskompisar då vi strosade runt i olika affärer och åt middag. Vad är inte bättre än att käka pizza på en fredag. Det bästa som finns! 
 
Jobbade både i lördags och i söndags. Hjälpte till med ponnyridning på lördagen och red med på en långritt på söndagen. Måste vara det bästa jobbet, att få hålla på med sånt man tycker är roligt! Är så glad att jag har fått denna möjligheten att jobba lite då och då på helger :)
 
Idag har dagen varit ganska lång och tråkig. Med tanke på vädret så påverkade det humöret lite. Men jag är stolt över mig själv att jag det första jag gjorde när jag kom hem gick ut och sprang även om det regnade lite grann. Måste komma igång igen! Mår så mycket bättre av att springa och blir även gladare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0