Ridlektion - Zetra

Så nöjd med kvällens ridlektion på Zetra. Hade inte så stora förväntningar. Vilket kanske var bra, för det gick så himla bra! Zetra brukar i min uppfattning vara väldigt stel men han var verkligen motsatsen idag. Så mjuk, fin och trevlig! En helt annan häst! Det var en sådan underbar känsla! Helt i chock, trodde inte att det skulle gå så bra!

Övningarna som var fokus idag var framdelsvändningar och böjda spår. Allt gick så bra med tanke på hur mjuk och följsam han blev! När vi sedan skulle galoppera på volt i slutet trodde jag att det skulle bli den där dragkampen, men han var lika fin i galoppen som traven. Inget tjaffs alls! Vi kom bra överens och det var så härligt! 

Har nog aldrig känt den där skillnaden förut. Från att ha ridit Zetra i början av året eller om det var förra året - stel som en pinne och det blev bara som en dragkamp hela ridpasset. Jag red åt skogen vilket inte ledde till ett bra resultat. Idag - underbar känsla, helt annan häst, fin och behöll formen. Kan inget annat än att säga att jag är så nöjd och skulle gärna ha suttit på honom någon timma till, hehe ;)

Har tyvärr ingen bild på honom.. Dum som jag var hade jag inte med mig kameran idag. :(

Nya ridstövlarna är så sköna att rida i. Ett av mina bästa köp + ridhjälmen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0