Praktik - första veckan

Nu är jag mitt inne i praktikperioden. Vi har praktik på ett stuteri i två veckor och på ett travstall i två veckor. Förra veckan var första veckan på stuteriet. Det har varit underbart! Fin miljö, bra stämning, härliga människor, ja inte kan man klaga här inte! Jag och min klasskompis har bott i ett eget hus med utsikt till en hage av två ston med två föl. Och inte nog med det så såg vi ut till vattnet. Vi var även hundvakt till två hundar.
Vi har fått longera och tömköra gotlandsruss. Vi har åkt med ett sto till seminstationen och sett hur det var där. Vi har pysslat en massa med fölen. Det har varit en veterinärbesiktning som vi var med på. Vi har även fått avmaska hästar osv..
 
Vi har också tränat för att hålla igång och orka med stallarbetet! Vi pratar landet, här finns det gott om vägar man kan springa på. I tisdagskväll sprang vi till bergen och såg ut över sjön. Riktigt bra vecka! Bilder kommer i olika delar!
 
Idag lite senare på eftermiddagen ska vi tillbaka till stuteriet. Det här är sista veckan, resterande två veckor ska vi spendera på ett travstall som sagt. Idag var vi iaf lediga så vi börjar jobba imorgon (tisdag).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0