1 timmas styrketräning

Idag blev det ca 1 timmas styrketräning när jag kom hem efter skolan. Började med uppvärmning i 15 min genom att gå/springa på gåbandet. Gjorde sedan situps i 5 min + plankan i 5 min. Squats i 10 min. Rygglyft i 5 min. Biceps med 3 kg i 10 min. Sedan med 5 kg i 4 min. Tränade då i 20s och vilade i 10s. Har tränat nu i en månad och jag har klarat det utan problem! Blev dock inte så mycket träning förra veckan, då det var meningen att jag skulle simma på tisdagen men då hade jag sett fel på skolschemat. Trodde vi hade ett prov på torsdagen, men det var tydligen på onsdagen så jag var tvungen att stanna hemma och stressplugga till provet. Trodde att jag hade två dagar på mig att plugga, men nä. Så det blev ingen träning (förutom ridningen) förrän i söndags. Körde på som vanligt, men det kändes mycket bättre idag! Har fått mycket bättre uthållighet, känns riktigt bra! Tror inte att det är så stor skillnad på muskler än, men det kommer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0