Dagens ridpass

Idag var det ridning efter ca tre veckors uppehåll. Fick sitta på Deja Vu. En stor och skumpig häst. Det var länge sedan jag red honom och idag hade jag det jobbigt. Det märks på bara såhär få veckor utan ridning att det var ansträngande. I och med att hästen var ganska stark och jag som sitter där uppe och skumpar och försöker vara så tydlig som möjligt med hjälperna så var det inte så lätt. Det har nog inte varit såhär ansträngande att rida på länge. 

Vi red en väldigt nyttig övning vilket bestog mest av övergångar. Det var även nyttigt för mig som red denna typ av häst där jag behövde använda magmusklerna och sitsen för att få bra övergångar vilket var riktigt kämpigt. Vad jag sedan kände var att det gav bättre resultat i slutet av ridlektionen. Men det skulle ändå kunnat gå bättre, men eftersom att jag inte orkade hålla balansen och styrkan i magpartiet lika bra som tidigare så var det svårare. Kände redan när jag klev av hästen att jag var helt slut i hela kroppen. Jäklar vad jag fick jobba. Hej träningsvärk imorgon! 

Kom på att eftersom att jag tränade igår och jag ska rida imorgon igen så blir det dubbel träningsvärk, tjoho! 

Imorgon får jag träffa min favorit! Blir däremot inte lika roligt att kliva upp tidigt och åka redan klockan sex för att vara i stallet klockan sju. Är ju inte någon morgonmänniska, men stallet är underbart så man klarar nog att ta sig upp ändå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0