Gymnasieridning

Red Odin idag och det gick väldigt bra! Fokus var på sitsen och jag behövde tänka på att räta upp mig och kunna använda sitsen mer för att reglera tempot då det gick lite väl fort ibland. Jag blir lite obalanserad på pigga hästar men jag kände ändå att jag fick en bra känsla. Hade jag däremot rättat till de där felen bättre hade jag nog fått bättre resultat särskilt tempot i det här fallet. Har så svårt på just pigga hästar att kunna använda sitsen och kunna ta och lätta i tygeln. Måste ju kunna inverka rätt för att få en pigg häst att lyssna på förhållande hjälper och det är min svaghet. Men jag är nöjd över ridpasset! 
 
Foto: Elin | http://ecbphoto.blogg.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0