Simning

Tog en liten kort paus, har varit fullt upp hela dagarna. Förra veckan på onsdagen red jag ett toppenbra ridpass på Blackie på ridskolan. Vi jobbade med övergångar och ''vänta läget'' då vi red på volt och skulle få hästen att vänta på galoppfattningen. Han var så fin, underbar känsla!
 
På torsdag var det stalldag med skolan. Red Odin igen och vi red markarbete. Han var lugn i början av ridpasset fram till galoppen. Och för att inte nämna över bommarna, jäklar vilket fart det blev! Så taggad att han till och med ställde sig lite lätt på bakbenen och ''hoppade'' på stället. På bilderna hoppar han även över bommarna, så roligt att se då jag inte kände det från ryggen. Det kändes bra även om han var överpigg, jag lyckades hålla mig kvar haha! 
 
Från fredag till lördag umgicks jag med en kompis, filmkväll och tjockade i oss pizza, kladdkaka och en massa godis (känns ju relativt bra nu när man tränar också..). Som tur går jag inte upp i vikt av det, men det påverkar ju träningen. Ibland måste man ju lyxa till det, men bara på helger hehe! 
 
På söndagen tränade jag. Mitt upplägg blev: Uppvärmning ca 3 min. Squats 8 min. Rygglyft 8 min. Situps 8 min. Biceps med 3 kg i varje hand 8 min. Sedan med 5 kg i 3 min. Med dessa övningar tränade jag i 20 s och vilade i 10 s. Stretchade sedan i ca 5 min. 
 
Igår måndag pluggade jag hela dagen till en prov som var idag. Satt inprincip halva natten och pluggade som i sin tur var ganska onödigt då resultatet ändå inte blev bra. Känslan när man tror att man har pluggat på allting så kommer det frågor på provet som man inte alls har pluggat på. Så surt! Nåja, får bita ihop och försöka undvika att tänka att jorden går únder nu. 
 
Idag skulle jag ha styrketränat, men jag gick istället och simmade. Blev ca 1000 m. Jag är så nöjd över mig själv! Känns i hela kroppen att man har tränat. Blir nog träningsvärk imorgon, men det kan man ju inte annat än att älska! 
 
Långt inlägg men jag hoppas att ni orkade läsa det iaf ;) 
 
Favorit i repris | Kamera: Canon EOS 550D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0