Kvällens styrketräningspass

Styrketräning stod det på schemat. Såhär såg min träning ut idag.
- Uppvärmning 5 min 
- Squats 10 min (tränade i 30 s och vilade i 10 s)
- Rygglyft 8 min (tränade i 30 s och vilade i 10 s)
- Situps 4 min (tränade 20 s och vilade 10 s) 
- Plankan 4 min (tränade 20 s och vilade i 10 s)
- Biceps med 3 kg 10 min (tränade 30 s och vilade i 10 s)
- Biceps med 5 kg 4 min (tränade 30 s och vilade 10 s) 
- Stretching 5 min 

När jag tränar använder jag mig av en app som heter Tabata. Där kan man träna intervaller. Därför skriver jag upp hur många sekunder jag tränar och hur många sekunder jag vilar. Jag känner mig bekväm med denna typ av träningsmetod. Jag tycker att jag har förbättrat både min styrka och uthållighet, så jag kan nog träna lite mer intensivare utan intervaller om någon vecka eller så. 
 
Jag har ingen bra träningsbild än, men det kommer!

Kommentarer
Postat av: Elin Berg

fan vad duktig du är!!

2015-03-01 @ 20:36:41
URL: http://elcebe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0