Onsdag - två ridpass

I onsdags var det fullt upp i stallet hela dagen. Först var det stallet med skolan. Då red jag Gabbi som jag inte ridit sen ca ett år tillbaka. Det var väldigt utmanade. Galoppfattningar stod på schemat och vi jobbade en del med framdelsvändningar. Galoppfattningarna var inte det lättaste. I och med att vi skulle sakta av till trav vid två koner på volt så behövde jag verkligen hålla koll på tempot. Det kändes väldigt okontrollerat i början då det inte blev så bra avbrott, men mot slutet gick det bättre. När vi jobbade med framdelsvändningar fick jag en mycket bättre känsla. Jag är nöjd, tycker det är roligt med utmanande hästar även om det kan vara jobbigt ibland.
 
Senare på kvällen red jag ridlektion på ridskolan. Då red jag Doréen som är relativt ny på ridskolan. Jag red henne ett antal gånger när hon kom, och nu har det gått några veckor senast jag red henne. Vilken skillnad! Hon är mycket stadigare, inte lika vinglig. Det går även bättre att samla galoppen även om det fortfarande går lite fort. Jag är nöjd med den känslan jag fick på henne! 
 
Saknar lilla Blackie som jag har ridit mycket den senaste tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0